Relacje 2020/21

Włocłavia Włocławek – Elana Toruń (26.06.21)

Włocłavia Włocławek - Elana Toruń (PP, sezon 2020/21)W 30 osób wspieraliśmy Szlachtę Kujaw na sobotnim finale okręgowego Pucharu Polski. Na meczu razem z WP obecni również fanatycy Zawiszy Bydgoszcz oraz ŁKS Łódź. Po stronie gości z kolei widoczny także Widzew, Ruch i Kalisz. Kibolom Włocłavii gratulujemy zdobycia pucharu i dziękujemy za pomeczową gościnę! Górnik Konin & Włocłavia!

Raków II Częstochowa – Odra Wodzisław (22.06.21)

Raków II Częstochowa - Odra Wodzisław (sezon 2020/21)We wtorkowe popołudnie, w 13 osób wspieraliśmy Odrę Wodzisław na wyjeździe w Częstochowie na II meczu barażowym z rezerwami Rakowa. Doping pod stadionu, ale przed meczem było już wiadome, że goście na obiekt nie wejdą. Gratulacje dla Odry z okazji awansu do III ligi!

Górnik Konin – Mieszko Gniezno (19.06.21)

Ostatni w sezonie, pożegnalny mecz w III lidze przyszło nam zagrać niemal w afrykańskim klimacie – żar z nieba lał się już od samego rana, a w godzinie meczu termometry dobijały do 35*C. Próżno na naszym sektorze w takich warunkach szukać choćby kawałka cienia, więc słowa pochwały na pewno należą się wszystkim wytrwałym, którzy jak na fanatyków przystało – wybrali mecz zamiast choćby wizyty nad pobliskim jeziorem.

Górnik Konin - Mieszko Gniezno (sezon 2020/21)W młynie przewinęło się tego dnia ok. 100 kibiców, w tym 9 kiboli Ostrovii Ostrów, którym dziękujemy za wsparcie! Doping z wykorzystaniem bębna całkiem niezły jak na takie warunki pogodowe, ponadto przez większość spotkania zabawa bez koszulek na sektorze.

Mimo iż od dawno wiadome było, że spadamy z III ligi, postanowiliśmy na tym meczu z hukiem pożegnać się z opuszczanymi rozgrywkami. I to dosłownie, bowiem w ciągu całego meczu odpalona została cała masa przeróżnych fajerwerków, od wyrzutni rakiet, przez świece czy wulkany aż po klasyczne dla stadionowych opraw race morskie. Pirotechnicznej oprawie towarzyszyły przygotowane transparenty. Pierwszy z hasłem „Dziś niestety znów spadamy… 3…2…1 odpalamy” oraz drugi, który był kibicowską interpretacją marketingowego hasła miasta („Konin. Tu płynie energia”) i wzbogacony nieco przez nas brzmiał jako „Górnik Konin. Tu płonie energia!”.

Górnik Konin - Mieszko Gniezno (sezon 2020/21)Na meczu obecna była również kilkuosobowa reprezentacja Starej Gwardii. W związku z tym, symbolicznie na płocie w centralnym miejscu zawisła jedna z najstarszych i najbardziej zasłużonych naszych flag – Ultras Konin. To płótno, które debiutowało na Podwalu ponad 25 lat temu i z pewnością dziś po tylu latach „wiernej wysługi”, zasługuje na godne przejście na „kibicowską emeryturę”, przynajmniej w oryginalnej postaci. Poza „ultrasem”, na płocie zawisła też flaga Ostrovii Ostrów oraz Biało-Niebieskie Imperium.

Piłkarze na koniec rozgrywek zanotowali największą wygraną w lidze, zwyciężając Mieszka 4-0. Po meczu, mimo spadku, podziękowaliśmy im za walkę do końca niezależnie od wyników. Na koniec raz jeszcze podziękowania dla Ostrovii, a wszystkim naszym przyszłym rywalom w IV lidze możemy już teraz zaśpiewać „Bójcie się chamy, do 4 ligi spadamy!

Kotwica Kołobrzeg – Górnik Konin (16.06.21)

Ten mecz pierwotnie miał się odbyć jako ostatni w sezonie (oficjalnie była to ostatnia kolejka ligowa). Czerwiec, morze no i rywal – wiele osób już „ostrzyło sobie zęby” na ten wyjazd, szczególnie wspominając nasze poprzednie wizyty w Kolbergu. Niestety w międzyczasie klub z Kołobrzegu zmienił termin spotkania, przyspieszając go 10 dni wcześniej, na dodatek jeszcze na środek tygodnia (środa). Na Dmowskiego 4 przyszła też informacja, że kibice gości nie będą mogli wejść na stadion. W związku z powyższym, nie organizowaliśmy wyjazdu.

Miejscowi z dopingiem, a boiskowe zmagania kopaczy zakończyły się zwycięstwem gospodarzy 3-1.

Górnik Konin – Chemik Police (12.06.21)

Górnik Konin - Chemik Police (sezon 2020/21)Przed i w trakcie pierwszej połowy niemiłosiernie lało z nieba, więc na stadionie frekwencja mizerna. Pierwsze 45 minut obejrzeliśmy spod… trybunki krytej, bo tutaj w zasadzie wszyscy na stadionie ukryli się przed deszczem. W drugiej połowie zajęliśmy już nasz sektor i z jedną flagą na płocie prowadziliśmy całkiem niezły jak na liczbę doping. W sumie tego dnia przez młyn przewinęło się ok. 45-50 osób, a Górnik zremisował z Chemikiem 2-2.

Gwardia Koszalin – Kotwica Kołobrzeg (07.06.21)

Gwardia Koszalin - Kotwica Kołobrzeg (sezon 2020/21)Niedzielne derby w Koszalinie na żywo oglądał 1 fanatyk Górnika, a na płocie wisiała również jedna z naszych flag Górnik On Tour. Gwardziści w ok. 140 osób, w tym również kilka osób z Arki Gdynia. Goście ostatecznie nie dotarli na mecz.

Górnik Konin – Gryf Wejherowo (06.06.21)

Górnik Konin - Gryf Wejherowo (sezon 2020/21)Pierwszy mecz u siebie w rundzie wiosennej, na który mogliśmy normalnie wejść na stadion po tym, jak zniesiono pandemiczne obostrzenia. Nasz sektor tego dnia liczył ok. 60-70 fanatyków z flagą Łańcuchy na płocie. Gości z Wejherowa nie odnotowano. Piłkarze zremisowali 1-1 po bramce wyrównującej dla nas w końcówce spotkania.

Gwardia Koszalin – Górnik Konin (02.06.21)

Gwardia Koszalin - Górnik Konin (sezon 2020/21)Z racji środowego terminu meczu nie organizowaliśmy wyjazdu zbiorowego. Do Koszalina zawitało 19 zmotoryzowanych kibiców Górnika z wyjazdową flagą. Przed meczem mieliśmy okazję obejrzeć wystawę z okazji Jubileuszu 75-lecia Gwardii. Na stadionie jesteśmy na sektorze oczywiście razem z Gwardzistami. Nasi piłkarze wygrali kolejny mecz, ale tym razem taki wynik nikogo raczej nie cieszył – punkty na pewno bardziej przydałyby się walczącej jeszcze o utrzymanie Gwardii. Po meczu udajemy się razem z Gwardzistami nad morze, gdzie umacniamy naszą przyjaźń. Podziękowania dla Gwardii za wszystko! Górnik & Gwardia!

Flota Świnoujście – Górnik Konin (29.05.21)

Flota Świnoujście - Górnik Konin (sezon 2020/21)Wyjazd do Świnoujścia był jednym z najdalszych w historii naszej kartoteki wyjazdowej – „mapowy” licznik wskazywał ok. 450 km do celu. Po rządowej rezygnacji z pandemicznych obostrzeń (wpuszczanie kibiców na stadion), mieliśmy więc doskonałą okazję do skorzystania z ciekawej oferty naszego „biura podróży Górnik Konin Travel & Adventure”. Co prawda nie była to nasza pierwsza wizyta w Świnoujściu, (w latach 90-tych nasza delegacja była obecna tam wówczas na meczu pucharowym), ale z racji, że było to właśnie przeszło 2 dekady temu to dziś w naszym gronie pewnie niewielu zostało takich, co mogłoby ten wyjazd wspomnieć. Jako ciekawostka – pierwszy raz chyba w historii jechaliśmy na wyjazd piętrowym autobusem.

Flota Świnoujście - Górnik Konin (sezon 2020/21)Poranna godzina zbiórki miała zagwarantować nam możliwość skorzystania z uroków nadbałtyckiej plaży jeszcze przed meczem, ale niestety nasze plany pokrzyżowały drogowe korki w zachodniopomorskim. Skończyło się na tym, że do Świnoujścia dojechaliśmy na czas, ale prosto na stadion. Po drodze nie mogło zabraknąć pamiątkowej fotki na przeprawie promowej, która po polskiej stronie granicy nadal jest jedyną opcją dostania się do miasta 44 wysp. Parkowe położenie stadionu Floty jak i sam jego klimat na pewno mógł się podobać wszystkim kibicom, nie mieliśmy też żadnych problemów z biletami ani zajęciem miejsca w sektorze gości. A w nim tego dnia pojawiło się ok. 100 przyjezdnych z 4 flagami na płocie. Na tą liczbę składali się nasi ziomale z Ostrovii Ostrów (9 osób), Odry Wodzisław (4 osoby), Sompolna (3 osoby) oraz ok. 30 fanów Gwardii Koszalin, którzy dotarli do Świnoujścia prosto ze swojego wyjazdu do Polic na Chemika. Wszystkim w tym miejscu serdecznie dziękujemy za wsparcie!

Flota Świnoujście - Górnik Konin (sezon 2020/21)Nasi piłkarze po raz kolejny zaskoczyli nas na boisku, wygrywając spotkanie 1-0, co jednak i tak nie zmieniło naszego spadkowego położenia w tabeli. Po cichu na pewno niektórzy z nas liczyli na zorganizowanych fanów Floty (w końcu w marcu świętowali jubileusz zgody z żużlowym Falubazem), jednak żadnego, nawet małego młynka miejscowych tego dnia nie uświadczyliśmy. Po meczu mieliśmy jeszcze chwilę czasu na krótką wizytę na plaży nad Bałtykiem, gdzie symboliczne przywitanie z morzem uświetniliśmy oczywiście kibicowską pirotechniką. Mimo chłodnej pogody, jeden z fanatyków zdecydował się nawet na morską kąpiel w zimnych tego dnia wodach Bałtyku. Podsumowując krótko; wycieczka do Świnoujścia na pewno na ogromny plus. Kto nie był, może tylko żałować, bo kolejna okazja na taką dalszą eskapadę z pewnością szybko się nie powtórzy!

Flota Świnoujście - Górnik Konin (sezon 2020/21)Na koniec podziękowania raz jeszcze dla naszych przyjaciół obecnych tego dnia z nami, jak również dla Starej Gwardii – za obecność na wyjeździe jej przedstawicieli, za parę groszy wsparcia od jednego z dawnych fanatyków, a także za przygotowany prowiant na drogę!

Unia Swarzędz – Górnik Konin (22.05.21)

Unia Swarzędz - Górnik Konin / II mecz (sezon 2020/21)Po raz drugi w tym sezonie (i nawet rundzie) przyszło nam jechać do Swarzędza. Tym razem mogliśmy wejść na sektor gości, a nie stać pod stadionem. W Swarzędzu pojawiło się 42 kibiców Górnika (co cieszy sporo Młodej Siły) z małą wyjazdówką, w tym 6 fanów z Sompolna (dzięki!). Na boisku „piłkarskie deja vu”, bowiem Górnik znów wygrał 2-0! Szkoda, że tak późno odpalili nasi zawodnicy ze swoją grą, bo spadku i tak już nie unikniemy.

Pomorzanin Toruń – Górnik Konin (16.05.21)

Pomorzanin Toruń - Górnik Konin (sezon 2020/21)Jeszcze niedawno kilkadziesiąt osób od nas dostało „kwity za oglądanie meczów zza płotu”, a tu nagle w końcu skończyli z tym cyrkiem i otworzyli stadiony, co więcej znieśli nawet nakaz noszenia maseczek na świeżym powietrzu. W niedzielne popołudnie, w Toruniu na stadionie, który kojarzymy z wyjazdów na Elanę, pojawiło się 22 fanatyków Górnika Konin + 12 fanatyków Włocłavii, w sumie 34 osoby w sektorze gości. Piłkarze zremisowali 0-0, ale na 7 kolejek przed końcem rozgrywek stało się faktem, to co było do przypuszczenia – spadamy z 3 ligi. Podziękowania dla Włocłavii za wsparcie!!!

Obra Kościan – Ostrovia Ostrów (08.05.21)

Obra Kościan - Ostrovia Ostrów (sezon 2020/21)W Kościanie pod stadionem, razem z Ostrovią delegacja 4 kibiców Górnika. Ostrovia konkretnie w 6 dyszek, miejscowi również pod stadionem w ok. 25 osób.

Górnik Konin – Nielba Wągrowiec (08.05.21)

Następny mecz bez udziału publiczności. Tym razem wygrana Biało-Niebieskich 3-2.

Górnik Konin – Jarota Jarocin (01.05.21)

Kolejny mecz na Podwalu bez udziału publiczności. Zawodnicy drugi raz w lidze zanotowali haniebnie wysoką porażkę z Jarotą u siebie (tym razem skończyło się na 1-6). Pod stadionem miało się pojawić paru fanów Jaroty, ale oczywiście oni również nie mieli szans na obejrzenie spotkania na żywo.

Górnik Konin – Unia Janikowo (24.04.21)

Mecz na Podwalu bez udziału publiczności. Nasi grajkowie przegrali 0-1.

Górnik Konin – Bałtyk Koszalin (17.04.21)

Mecz tym razem został przeniesiony na większy obiekt na Podwalu. W sumie nie było chyba nawet wiadomo z jakiego powodu, więc pierwsze domysły wskazywałby na prawdopodobne zalecenia milicji, która po ostatnich spotkaniach Górnika masowo zaczęła wysyłać „vouchery” spisanym ludziom pod stadionami w poprzednich kolejkach (u siebie i na wyjazdach). Na Podwalu widoczność boiska spoza stadionu jest praktycznie zerowa. Nowe-stare boisko nie podziałało chyba zbytnio szczególnie na naszych piłkarzy, bowiem ci zakończyli spotkanie kolejną wysoką porażką 1-4.

Sokół Kleczew – Górnik Konin (10.04.21)

Wokół stadionu, spontanicznie pojawiło się w sumie jakiś 30 kibiców Górnika, , którzy z zachowaniem wszelkich wymogów pandemicznych, zza płotu,  na świeżym powietrzu, chcieli obejrzeć to spotkanie na żywo. Nikt nikomu nie przeszkadzał, nikt nie był dla nikogo zagrożeniem, a mimo to po raz kolejny mieliśmy pokaz reżimowego aparatu restrykcji w postaci współczesnej milicji, która każdym przebywaniem kibiców na otwartej przestrzeni, chciałaby podciągać statystyki ukaranych za udział „w nielegalnym zgromadzeniu”.

Oczywiście nie trzeba się zbytnio rozpisywać, że smutnych panów w mundurach zjechało się więcej niż Klepaczew widział chyba przez cały stan wojenny w latach 80-tych. Ale taki to obraz „dzisiejszej milicji”, która zamieniła służbę dla społeczeństwa na rzecz wykonywania politycznych rozkazów i posłuszeństwa wobec partyjnych zależności. Podsumowując, kibiców Górnika  – 30, Covid – 0. OTWIERAĆ STADIONY! ACAB!

Górnik Konin – Gwardia Koszalin (27.03.21)

Górnik Konin - Gwardia Koszalin (sezon 2020/21)W normalnych warunkach ten mecz miałby zupełnie inną otoczkę, ale niestety kolejne rządowe lockdown’y  pandemiczne na długi czas wyeliminowały chyba kibiców z trybun. Pod wyburzanym właśnie w tym czasie stadionie (albo raczej obiekcie sportowym) przy Dmowskiego, pojawiło się jednak kilkadziesiąt (60-70) osób (oficjalnie na spacerze w lesie), którzy głośnym dopingiem próbować zagrzać zawodników obu drużyn do sportowej rywalizacji. A w niej lepsi okazali się Gwardziści, którzy wygrali 1-0. Razem z nami tego dnia 22 kibiców Gwardii Koszalin oraz 2 Ostrovii Ostrów (pozdrowienia dla ziomali!). Przed meczem wspólny mały trening.

Unia Swarzędz – Górnik Konin (20.03.21)

Unia Swarzędz - Górnik Konin (sezon 2020/21)Wyjazd do Swarzędza nie był oczywiście organizowany ze względu na utrzymujące się restrykcje pandemiczne, ale mimo to pod stadionem pojawiło się spontanicznie ok. 30 sympatyków Górnika Konin z małą flagą. Kto był pod stadionem Unii ten wie, że w wielu miejscach widoczność spod płotu stadionu jest niemal taka sama jak z sektora gości. Ten fakt wykorzystało zresztą również wielu miejscowych sympatyków piłki kopanej. Na boisku drugi cud w tym sezonie, niespodziewanie wygraliśmy i to jeszcze dwoma bramkami (2-0)!

Górnik Konin – GKS Przodkowo (13.03.21)

Górnik Konin - GKS Przodkowo (sezon 2020/21)Pierwszy mecz u siebie na wiosnę, więc pod stadionem pojawiło się trochę stęsknionych za piłkarskimi wydarzeniami kibiców (od nas ok.35-40), którzy zza płotu okalającego boisko próbowali zmotywować Biało-Niebieskich do walki. Na ogrodzeniu zawisł przygotowany wcześniej transparent z wymownym hasłem „Otwierać stadiony!”, poprzez który dołączyliśmy do jasnego komunikatu całej kibicowskiej braci w Polsce względem oczekiwań w pandemicznych restrykcjach. Piłkarze nadal bez przełamania w meczach u siebie i znów porażka, tym razem 1-2.

Chemik Police – Górnik Konin (03.03.21)

Chemik Police - Górnik Konin (sezon 2020/21)Do 18 kolejki musieliśmy czekać za zwycięstwem naszych piłkarzy w lidze i w końcu stało się to, w co chyba wielu już zwątpiło. Po serii 15 porażek i 2 remisów, wygraliśmy w końcu 2-1! Brawo dla drużyny za walkę do samego końca! W dalekich Policach, pod płotem stadionu mecz oglądało na żywo 3 fanatyków Górnika Konin! Otwierać stadiony!

Dzień Żołnierzy Wyklętych (Konin, 28.02.21)

Zorganizowane przez konińskie środowiska patriotyczne, uroczystości upamiętniające Żołnierzy Wyklętych odbyły się w niedziele poprzedzającą 1 marca (dzień przed). Oczywiście nie mogło na nich zabraknąć również kibiców Górnika Konin, którzy oprócz samego udziału w marszu pamięci, zadbali także o symboliczne uczczenie pamięci Armii Wyklętej w postaci hołdu złożonego pod pomnikiem w asyście odpalonych rac.  Armio Wyklęta Górnik Konin Pamięta!

Victoria Września – Górnik Konin (PP, Gniezno, 27.02.21)

Victoria Września - Górnik Konin (sezon 2020/21)Pierwszy w tym roku mecz Górnika o stawkę rozegrany został w Gnieźnie (podobno ze względu na sztuczne boisko). W pierwszej stolicy Polski, pod stadionem pojawiliśmy się w 64 osoby, w tym 20 Ostrovia Ostrów (dziękówa za wsparcie!). Na płocie pojawił się trans „Armio Wyklęta Górnik Konin Pamięta” z okazji przypadającego niebawem Dnia Żołnierzy Wyklętych (1 marca!). Górnik przegrał z niżej notowanym rywalem i odpadliśmy tym samym z pucharowych rozgrywek. Tego dnia odwiedziliśmy również ZK Gębarzewo, gdzie pozdrowiliśmy naszego kolegę! PDW Batman!

Elana Toruń – Górnik Konin (25.11.20)

Trening przed meczem z Elaną (sezon 2020/21)Zaległy mecz w ramach 15 kolejki, który pierwotnie miał się odbyć w terminie 7 listopada, ale ze względów zdrowotnych gospodarzy został przesunięty. Dzień przed meczem w Toruniu, kibicowską grupą odwiedziliśmy trening naszych piłkarzy, motywując ich do walki niezależnie od wszystkich ostatnich wyników. Niestety na niewiele się to chyba zdało, bowiem zawodnicy Górnika przyjechali ze stolicy pierników bez punktów, przegrywając kolejny mecz 0-2.

Górnik Konin – Radunia Stężyca (14.11.20)

Kolejny mecz bez publiczności z powodu pandemii koronawirusa. Przegraliśmy 0-3.

Bałtyk Koszalin – Górnik Konin (11.11.20)

Mecz bez publiczności z powodu pandemii koronawirusa. W tym czasie delegacja kibiców Górnika Konin na Marszu Niepodległości w Warszawie. A w Koszalinie kolejna porażka piłkarzy 0-1 po bramce straconej w końcówce spotkania.

Górnik Konin – Jarota Jarocin (31.10.20)

Kolejny mecz u siebie bez udziału publiczności. I oczywiście bez punktów, bowiem nasze asy zostały zdeklasowane przez rywala z Jarocina 1-9! Powiedzieć kompromitacja to jakby nic nie powiedzieć. Była to najwyższa porażka ligowa Górnika u siebie i jednocześnie druga najwyższa w ogóle w historii klubu. Ostatni raz tak haniebny wynik w ligowym meczu Górnika padł 51 lat temu, dokładnie w 1969 roku, kiedy to nasz klub na wyjeździe w Bydgoszczy przegrał również 1-9 z miejscową Polonią (jeszcze wcześniej w 1962 roku przegraliśmy na wyjeździe w Poznaniu z miejscową Wartą 0-9).

Mieszko Gniezno – Górnik Konin (24.10.20)

Mieszko Gniezno - Górnik Konin (sezon 2020/21)Mimo objęcia całego kraju czerwoną strefą i zamknięcia wszystkich stadionów dla kibiców, udaliśmy się do pierwszej stolicy Polski w 25 osób, gdzie spod bramy i w podziale na mniejsze grupy z odstępem, dopingowaliśmy naszego Górnika. Razem z nami 3 kibiców Odry Wodzisław (dziękówa!). W meczu na „dolnym szczycie” naszej ligi obie jedenastki przerwały fatalną passą porażek i podzieliły się punktami. Dla gospodarzy był to pierwszy punkt w lidze, dla nas niewiele lepiej, bo drugi.

Górnik Konin – Pogoń II Szczecin (17.10.20)

Po wprowadzeniu przez rząd rozporządzenia o zakazie udziału kibiców na stadionie podczas meczów piłkarskich w całej Polsce (w związku z pandemią Covid19), spotkanie z rezerwami Pogoni rozegrano bez udziału publiczności. Na Podwalu nasi grajkowie zaliczyli kolejną porażkę 1-4.

Unia Janikowo – Górnik Konin (10.10.20)

Unia Janikowo - Górnik Konin (sezon 2020/21)Ostatni raz w Janikowie byliśmy 8 lat temu, w sezonie 2011/2012, kiedy to również graliśmy z nimi na poziomie ówczesnej 3 ligi. Tym razem, mimo (nazwijmy to) średnio sprzyjających okoliczności związanych z obostrzeniami pandemicznym Covid19, na Kujawy dotarło 62 kibiców gości. Na tą liczbę składało się 9 fanów Ostrovii Ostrów, 5 Gwardii Koszalin i rzecz jasna reszta – 48 fanów Górnika. Podziękowania należały się Unii Janikowo za wpuszczenie nas w ogóle na stadion i umożliwienie obejrzenia meczu. Na boisku kolejna porażka (1-2), choć patrząc na bilans naszej drużyny było to chyba do przewidzenia. Miejscowi tym razem bez młyna, za to nasz doping niósł się tego dnia całkiem głośno, na co istotny wpływ z pewnością miało również zadaszenie trybuny w Janikowie. Podziękowania oczywiście dla naszych ziomków za wsparcie!

Górnik Konin – Sokół Kleczew (03.10.20)

Górnik Konin - Sokół Kleczew (sezon 2020/21)Na meczu z Sokołem frekwencja na Podwalu tym razem zdecydowanie lepsza. Nie wiadomo na ile było to efektem samej rangi konińskiego „el clasico” (piłkarskie derby regionu konińskiego) a na ile efektem darmowego wejścia, którym zarząd klubu uraczył wszystkich widzów. W każdym razie aż miło było widzieć na trybunach tylu sympatyków górniczej piłki (w tym przede wszystkim młodzież i rodziny z dziećmi), szczególnie jak na warunki naszego miasta, w którym poziom sportu drużynowego można określić jednym słowem jako bieda. Nasz sektor tego dnia to ok. 120 osób. Wsparli nas fani Włocłavii Włocławek w 19 osób oraz Sompolno w 15 (dzięki wszystkim!). Na płocie zadebiutowała nowa flaga z bardzo wymownym hasłem „Polskie Detroit – tylko górnicza drużyna w upadłym mieście nas trzyma”. Kto poznał sytuację demograficzno-gospodarczą Konina ten doskonale wie, że lepiej nie da się określić naszego miasta. Czarne chmury nad miastem symbolizowały również odpalone świece dymne, które z pewnością były trafnym uzupełnieniem hasła z flagi. Zresztą pirotechnika odpalona została w naszym sektorze dwukrotnie, za każdym razem wzbudzając niechciane zainteresowanie ze strony kryminalnych fotografów. Patrząc na ostatnie wyniki naszych zawodników, kolejne derby regionu na pewno „nie elektryzowały” już tak jak choćby wcześniejsze, mimo to po cichu pewnie wiele osób liczyło na przełamanie naszej drużyny. Niestety mimo nie najgorszej gry, przegraliśmy po raz dziewiąty w lidze (0-1) i wszystko wskazuje na to, że mogły to być ostatnie ligowe derby regionu w najbliższych latach. Można jeszcze dodać, ze na stadionowym płocie zawisł również transparent z dedykacją dla piłkarskich gwiazdek, które w niedalekiej przeszłości za garść judaszowych srebrników opuściły Górnika na rzecz gry właśnie w Sokole.

Kotwica Kołobrzeg – Gwardia Koszalin (26.09.20) / Bałtyk Gdynia – Górnik Konin

Kotwica Kołobrzeg - Gwardia Koszalin (sezon 2020/21)Tego dnia wspieraliśmy Gwardię Koszalin w 21 osób na derbach w Kołobrzegu. Ze względu na restrykcje pandemiczne, Gwardziści otrzymali w sumie 115 biletów, które oczywiście zostały szybko wykorzystane. Wśród oflagowania sektora gości pojawiły się również transy PDW dla Madeja z Gwardii i Julka z naszego Górnika. Podziękowania dla Gwardzistów za wszystko!

W ten sam dzień nasz Górnik grał w Gdyni z miejscowym Bałtykiem. Wcześniej do naszego klubu miało wpłynąć jednak pismo informujące o niewpuszczaniu na stadion kibiców przyjezdnych. Nasi piłkarze dokonali w tym spotkaniu „niemożliwego”: grając w przewadze jednego zawodnika przez całą drugą połowę, dali sobie wpakować jeszcze 5 bramek i ostatecznie przegrali 0-6. Wstyd i kompromitacja to mało powiedziane.

Górnik Konin – Pomorzanin Toruń (19.09.20)

Górnik Konin - Pomorzanin Toruń (sezon 2020/21)Co do tego meczu i kolejnego wyniku naszych piłkarzy (0-3) to aż cisną się na usta słowa „Boże pobłogosław fanatyków, którzy nigdy nie zwątpili” . A wszystkim, którzy w ostatnich czasach zapomnieli jak wygląda droga na Podwale przypominamy, że kibicem Górnika się jest a nie bywa! Nasz młyn tego dnia to ok. 50 fanów. Jako ciekawostka, z okazji swoich urodzin, doping w sektorze poprowadził przez chwilę jeden z młodych fanów Górnika, za co otrzymał z młyna urodzinowe, głośne sto lat!

Ślub Łysego i Basi (2020)W trakcie drugiej połowy meczu odbywał się akurat ślub naszego kolegi z trybun – Łysego. Pan młody nie dał się namówić na ucieczkę ze ślubnego kobierca na stadion, ale tradycyjna biało-niebieska brama nie mogła już go ominąć. Życzenia dla pary młodej zostały złożone oczywiście w asyście odpalonych rac, zresztą jedna z nich została sprezentowana świeżo upieczonemu małżonkowi. Raz jeszcze wszystkiego najlepszego na nowej drodze życia dla Łysego i Basi! Górnik to siła, biało-niebieska rodzina!

Polonia Środa Wlkp. – Górnik Konin (12.09.20)

Polonia Środa Wlkp. - Górnik Konin (sezon 2020/21)W Środzie Wlkp. w ostatnich latach graliśmy tak często, że niektórzy z pewnością na pamięć mogą już znać drogę na stadion w tym mieście. Tym razem w sektorze gości pojawiły się 54 osoby z jedną flagą wyjazdową. Choć nie wszyscy wytrwali do końca, doping tego wybrzmiewał praktycznie przez całe spotkanie. Osobne podziękowania na pewno należały się działaczom Polonii za prokibicowskie podejście – tak trzymać! Na boisku pachniało sensacją, bo punktowy outsider z Konina prowadził nawet przez chwilę z liderem ze Środy, ale ostatecznie skończyło się kolejną porażką Górnika (1-2). Mecz odbywał się dość wcześnie (o g.11.00), więc wczesnym popołudniem byliśmy już szybko z powrotem w Koninie.

Górnik Konin – Flota Świnoujście (05.09.20)

Górnik Konin - Flota Świnoujście (sezon 2020/21)Mecz z kolejnym beniaminkiem w tym sezonie na Podwalu, w związku z czym wielu kibiców zapewne liczyło po cichu na piłkarskie przełamanie na boisku. Miłośnicy klubowych statystyk z pewnością odnotowali, że ostatni raz z Flotą graliśmy ponad 18 lat temu. A działo się to w sezonie 2001/2002, kiedy nasz klub jeszcze pod nierdzewną nazwą wywalczył wówczas awans z drugiego miejsca na centralny poziom rozgrywek w Polsce (ówczesna II liga jako zaplecze obecnej ekstraklasy).

Wielkich tłumów na Podwalu i tym razem nie było, a nasz sektor to w porywach ok. 70-80 osób (w tym delegacja Ostrovii Ostrów – dzięki!) z jedną flagą na płocie. Gości ze Świnoujścia nie odnotowano. Na boisku przez długi czas prowadziliśmy 1-0, ale chyba byłoby to zbyt piękne, aby nasi piłkarze dowieźli taki wynik do końca. Ostatecznie skończyło się na remisie 1-1 i tylko jednym punkcie (zresztą jak dotychczas jedynym).

Nielba Wągrowiec – Górnik Konin (29.08.20)

Nielba Wągrowiec - Górnik Konin (sezon 2020/21)Na koniec wakacji zaliczyliśmy wyjazd do Wągrowca na mecz z miejscową Nielbą. Kiedyś już tam byliśmy, ale od tamtego momentu minęło sporo czasu. W sumie tym razem w sektorze gości 41 osób z flagą wyjazdową. Miejscowi również z dopingiem i jedną flagą na płocie. Piłkarze na boisku zaliczają 5 porażkę w 5 kolejce, więc powrót do Konina na wkurwieniu.

Górnik Konin – Kotwica Kołobrzeg (22.08.20)

Mecz zapowiadał się jako jeden z ciekawszych w tej rundzie na Podwalu. Niestety kibice Kotwicy drugi raz pod rząd w Koninie na swoim wyjeździe się nie pokazali, co chyba tylko dowodzi temu, że skala ich nienawiści do nas miała charakter typowego kaliskiego podlizu…

Górnik Konin - Kotwica Kołobrzeg (sezon 2020/21)Nie ma co ukrywać, że wolelibyśmy w sierpniu mecz z Kołobrzegiem nad morzem, a nie u nas. Los, albo raczej PZPN wybrał inaczej – Kotwica we wakacje znów miała przyjechać do Konina.  To, że odciągnąć ich od smażenia frytek w typowej nadmorskiej budzie rybnej  w szczycie sezonu jest niezwykle trudno, przekonaliśmy się już rok temu. Tym razem liczyliśmy jednak, że wobec „wolnych” terminów ich pryncypałów ze Szczecina i przydupasów z Kalisza, w końcu na Podwalu pojawią się goście. Niestety, przyjezdnych się nie doczekaliśmy.

Nasz młyn tego dnia to ok. 180 osób, w porywach może momentami nawet do 200. I tu również trzeba sprawę postawić jasno, że bez wsparcia naszych ziomali, nasza frekwencja w młynie pozostawiałaby tego dnia wiele do życzenia. Oczywiście można się usprawiedliwiać, mówiąc o pandemii,  środku wakacji czy o deszczowej pogodzie. Można mówić  też o tym, że kasa biletowa w dniu meczu była zamknięta (ze względów sanitarno-epidemiologicznych),  ale generalnie nasza liczba powinna być lepsza bez dwóch zdań i nie ma z tym żadnej dyskusji.  Pozostawiamy to do wewnętrznej refleksji tym wszystkim kibicom Górnika, których tego dnia zwyczajnie z nami na Podwalu nie było. Wracając do meczu, w sektorze razem z nami Gwardziści w 46 osób (dzięki za wsparcie!), z którymi wcześniej 17 osób z Górnika było obecnych również na ich wyjeździe na Unię Swarzędz, 10 osób z Odry Wodzisław (dzięki za wsparcie) i oczywiście niezawodni fani z Sompolna (dzięki za wsparcie!)

Górnik Konin - Kotwica Kołobrzeg (sezon 2020/21)Na meczu pojawiło się trochę pirotechniki, ponadto na płocie pojawiły się również transparenty, jeden o treści „Konin wolny od >>LPG<<” oraz drugi dla byłego prezesa naszego klubu z hasłem „Piotr Rybiński wracaj do zdrowia!”. Piłkarze niestety ponieśli 4 porażkę na 4 rozegrane kolejki i tylko dzięki lepszemu stosunkowi bramkowemu nie spadliśmy jeszcze na ostatnie miejsce w tabeli.

Legia Chełmża – Włocłavia Włocławek oraz KP Starogard – Górnik Konin (15.08.20)

Legia Chełmża - Włocłavia Włocławek (sezon 2020/21)Razem z Włocłavią postanowiliśmy zaliczyć w ten dzień dwa spotkania wyjazdowe, jedno Włocłavii, a drugie Górnika. Z Koninia wyruszyliśmy do Włocławka, skąd razem z WP w sile łącznie 80 osób udaliśmy się do Chełmży na mecz Włocłavii z miejscową Legią. Mimo iż klub z Włocławka otrzymał wcześniej pismo o nieprzyjmowaniu gości (wymyślony remont stadionu jako to tradycyjnie w Polsce), zajechaliśmy autami bez balastu pod chełmżyński stadion, gdzie jednak szybko przejęły nas wąsy. Miejscowa zbieranina Chełmży po kilku minutach wyłoniła się może w jakieś 20 osób, spokojnie podchodząc pod drugą stronę kolczastego ogrodzenia, wzdłuż którego byliśmy już otoczeni przez białe kaski. Na samym meczu sektor miejscowych to jakieś 40 osób bez żadnej flagi, w tym podobno delegacje z Rypina czy tam Kwidzyna.

KP Starogard - Górnik Konin (sezon 2020/21)Pod koniec spotkania zawinęliśmy się w dalszą drogą i w sporej obstawie ruszyliśmy do Starogardu, gdzie swój mecz z kolei rozgrywał Górnik. Całe szczęście tam nie robili problemów z wejściem i dość sprawnie sektor gości zajęło 80 kibiców z 2 flagami na płocie (HGK i Włocławscy Chuligani). Miejscowi kibice KP Starogard utworzyli młyn w ok. 40-50 osób z jedną flagą na płocie. Na boisku kolejny raz bez punktów ze strony naszych zawodników. Powrót spokojny. Górnik & Włocłavia!

Górnik Konin – Gryf Wejherowo (08.08.20)

Górnik Konin - Gryf Wejherowo (sezon 2020/21)Pierwszy mecz u siebie w nowym sezonie nie przyciągnął wielkich tłumów na Podwale. Nasz sektor tego dnia to ok. 70 osób w przeciągu całego meczu. Razem z nami 7 fanów Ostrovii Ostrów (dzięki!). Na płocie pojawiła się flaga Łańcuchy oraz transparenty okolicznościowe; „ŚP Rożek” upamiętniający zmarłego niedawno przyjaciela z Gwardii Koszalin oraz „Julka Dawid Trzymajcie Się!”. Gości z Wejherowa nie odnotowano, a piłkarze zaliczyli drugą porażkę w lidze.

Świt Skolwin Szczecin – Górnik Konin (02.08.20)

Inauguracja nowego sezonu przypadła nam od wizyty w Szczecinie a w zasadzie w jego najdalej wysuniętej na północ rubieży o nazwie Skolwin. Wyjazd raczej z cyklu „zaliczyć i najlepiej zapomnieć”: całkiem daleko (szczególnie na jak niedzielne popołudnie), miejscowy stadion wielkości „naszej” gosławickiej Sparty i do tego bez większych emocji „kibicowskich”, jeśli chodzi o fanów drużyny gospodarzy. Kto tam już był (a byliśmy parę razy), ten szybko się przekonał, że trzeba mieć sporo fanatyzmu we krwi, aby bez grymasu na gębie pojawić się tam kolejny raz.

Świt Skolwin Szczecin - Górnik Konin (sezon 2020/21)I tak oto tym razem w Skolwinie w klatce gości pojawiło się 22 fanatyków Górnika Konin z flagą wyjazdową. Miejscowi działacze nie robili problemów z wejściem, więc należą im się podziękowania za pro-kibicowskie podejście w tych dziwnych czasach pandemii. W sumie na stadionie podobno było niespełna pół tysiąca widzów, a na płocie pojawiła się też flaga Skolwina z hasłem Duma Dzielnicy. Na boisku lepsi gospodarze, którzy pokonali naszych zawodników 3-1.

Rocznica Powstania Warszawskiego – Godzina W (01.08.2020)

Rocznica Powstania Warszawskiego 2020 w KoninieTradycyjnie jak co roku, kibice Górnika Konin oddali hołd Bohaterom Powstania Warszawskiego. W rocznicę wybuchu Powstania, o godzinie 17 zebraliśmy się na skwerze przed kościołem pw. Św. Maksymiliana Kolbe, gdzie odbywały się uroczystości miejskie. Największą konsternację wzbudził… brak miejskich syren alarmowych, które co roku o godzinie 17 przypominają wszystkim Polakom o PW. Wszystko z powodu rzekomej awarii miejskiego systemu uruchamiania syren alarmowych. Usterka została podobno szybko usunięta, ale ogromny wstyd dla miasta pozostał.